Longmen Art Projects 龍門雅集

2008-2010

Sotheby’s 苏富比拍卖 蘇富比拍賣

In 2008, Jeffrey Lee joined the Contemporary Asian Art Department in Sotheby’s New York headquarters. At the same time, Lily Lee joined Sotheby’s Asia headquarters in Hong Kong as Board Director of Sotheby’s China, Southeast Asia, and Head of 20th Century Chinese Art Department.

Fishing-Harvest by Lin-Fengmian
Fishing-Harvest by Lin-Fengmian

That fall, following the collapse of Lehman Brothers and the ensuing financial crisis, Jeffrey Lee transferred to Hong Kong Sotheby’s 20th Century Chinese Art department. After the spring sale of 2010, Lily and Jeffrey made the decision to leave the auction business and re-establish their independent, family-owned and operated fine art gallery in Shanghai.

2008年,李俊毅决定投效苏富比拍卖公司纽约总部的亚洲当代艺术部门。李亚俐则同时进入香港苏富比亚洲总部,任职东南亚、中国地区董事与二十世纪中国艺术部主管。秋季,雷曼兄弟事件爆发,金融海啸袭卷全球。就职纽约的李俊毅,同年转任香港二十世纪中国艺术部门专家。

林风眠《京剧人物:杨门女将-穆桂英挂帅》
林风眠《京剧人物:杨门女将-穆桂英挂帅》

2004-2010的六年时间里,李亚俐与李俊毅大部分的时间,都投入日以继夜的拍卖事业中,二级国际艺术与中国艺术市场经验积累虽与日具增,但也牺牲了许多个人与家庭休闲相聚的时光。2010年春季拍卖会后,二人同时卸职苏富比,回到居住地上海建立属于自己的艺术空间,计划重新回到一级市场画廊的经营。

常玉《荷花与金鱼》
常玉《荷花与金鱼》

2008年,李俊毅決定投效蘇富比拍賣公司紐約總部的亞洲當代藝術部門。李亞俐則同時進入香港蘇富比亞洲總部,任職東南亞、中國地區董事與二十世紀中國藝術部主管。秋季,雷曼兄弟事件爆發,金融海嘯襲卷全球。就職紐約的李俊毅,同年轉任香港二十世紀中國藝術部門專家。

林風眠《京劇人物:楊門女將-穆桂英掛帥》
林風眠《京劇人物:楊門女將-穆桂英掛帥》

2004-2010的六年時間裡,李亞俐與李俊毅大部分的時間,都投入日以繼夜的拍賣事業中,二級國際藝術與中國藝術市場經驗積累雖與日俱增,但也犧牲了許多個人與家庭休閒相聚的時光。2010年春季拍賣會後,二人同時卸職蘇富比,回到居住地上海建立屬於自己的藝術空間,計劃重新回到一級市場畫廊的經營。

常玉《荷花與金魚》
常玉《荷花與金魚》
2002-2008 2010-2016